Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
8 postów 133 komentarze

Szerszy kontekst

Zeten - Mąż, ojciec, inżynier oprogramowania, nurek

Moje komentarze

  • @bar-bara 13:54:41
    Proszę Pani. Jest ogromny problem w prowadzeniu z Panią dyskusji. Nastawiona jest Pani na ciągłe nadawanie, oczekując, że odbiorcy będą chłonąć Pani przemyślenia. Unika Pani odpowiedzi na postawione jasno pytania, kluczy, nie ma zamiaru poznać kontrargumentów i udziela Pani sama odpowiedzi na pytania zadane innym przez siebie.
    Mówi Pani o faryzeuszach. Oni też znali Pisma. Bardzo dobrze je znali. Dlatego Jezusowi wielokrotnie przytaczali w wypowiedziach fragmenty pism na popracie swoich tez. Pan Jezus za każdym razem zbijał ich argumenty innymi wypowiedziami, również z pism, wykazująć, że ich rozumowanie jest błędne. Oni traktowali pisma literalnie, słowo w słowo, tak, że nic poza nimi dla nich nie istniało. Nie wcielali ich w życie. Wszystkich traktowali protekcjonalnie uważając siebie za ekspertów w sprawach pism, nie dopuszczając słów krytyki. To grzech pychy. Jezusa skazali na śmierć, bo to o czym mówił burzyło ich światopogląd... całkowicie. Jezus wykazywał im ich błędy i głoszone herezje. Uzdrawiał, leczył, wyrzucał demony i dokonywał innych cudów. Wszystko to było w ich zasięgu ręki, a oni uparcie trwali przy swoim.
    Pani czyni podobnie. Zbudowała sobie Pani własną religię opartą na Piśmie Świetym i oskarża Kościół, że to właśnie on zbudował własną. Problem w tym, że nauka Kościoła jest spójna, konsekwentna i logiczna, a Pani ma z tym spore problemy. Stworzyła sobie Pani światopogląd i broni się przed jakąkolwiek krytyką, która mogłaby go naruszyć. Trudne pytania, więc Pani omija. Prawda jest taka, że gdyby nie Kościół to nie żylibyśmy w świecie wartości jaki mamy teraz. Wystarczy zapoznać się z jego historią. Skąd wzięło się szpitalnictwo bądź sądownictwo, kto tworzył pierwsze uniwersystety? Kościół był pionierem w wielu dziedzinach. Fundamentem cywilizowanego świata był Kościół. To, że nie żyjemy dzisiaj w barbarii a w cywilizowanym świecie chcąc czy nie chcąc zawdzięcza Pani jemu. To, że Pani może dzisiaj czytać Biblię również mu Pani zawdzięcza, bo on ją zaczął głosić na cały świat. Może Pani zaprzeczać, może się Pani nie zgadzać, ale takie są fakty. Wystarczy sięgnąć wgłąb historii. To, że Pani jej nie chce poznać lub nie rozumie tych faktów nie zmieni.

    Napisała Pani:
    "Ale Swiatynia Boga jest duchowa, a my niby zywe duchowe kamienie jestesmy budowani w swiatynie przez Pana Jezusa, to Jego ''budowla''.".
    Proszę Pani, to jest właśnie definicja Kościoła, budowli, którą tworzy Jezus Chrystus. Kościół stworzyły właśnie takie cegiełki. Stworzyli go ludzie, którzy poszli za Chrystusem. Gdyby podobnych sobie osób spotkała Pani więcej to czy nadal żyłaby Pani dla siebie, czy stworzyła jakąś wspólnotę aby razem z nimi zmieniać świat? My jesteśmy wspólnotą ludzi wierzących. Może Pani tego nie dostrzegać, może widzi Pani tylko katolików, którzy nie są świadkami Chrystusa, ale to nie zmienia postaci rzeczy. Ludzie są słabi, błądzą, grzeszą. "Kto jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamień". Dlatego tworzymy wspólnotę, żeby jedni drugich umacniać, pouczać, pocieszać, wyprowadzać z błędu, kierować do Boga. Proszę Pani, NIC co Kościół włączył do Tradycji nie odbyło się z dnia na dzień. Każde orędzie, objawienie, doktryna czy cud było i jest badane latami a czasami nawet wiekami. NIC nie jest włączane do Tradycji Kościoła bez gruntownej weryfikacji, sprawdzenia zgodności z Pismem Świętym i skonfrontowania z wcześniejszą wiedzą. NIC w Kościele nie wzięło się z jakiegoś widzimisię. Jeżeli coś jest niezrozumiałe to WSZYSTKO można sprawdzić, bo WSZYSTKO jest wytłumaczalne, spójne i logiczne.

    Pani krytykując Kościół zachowuje się osoba oglądająca gmach potężnego, okazałego acz zaniedbanego budynku. Ogląda go z zewnątrz, po czym zagląda do księgi z projektem budynku zatwierdzonego przez głównego konstruktora i twierdzi, że niemożliwe że taki budynek powstał, bo w projekcie nie ma nic napisane o tym lub o tamtym. Obok księgi z projektem leży druga księga, która zawiera wskazówki głównego konstruktora przekazane poszczególnym wykonawcom, dzięki którym uzyskujemy pełny obraz konstrukcji budynku. Problem w tym, że Pani nie chce zajrzeć do drugiej księgi, nie wspominając już od wejściu do wnętrza tego gmachu aby obejrzeć go od środka.


    Podczas naszej dykusji zadałem Pani kilka pytań.
    -------------
    PYTANIE:
    "Jakie kryterium Pani przymuje, że pisma które weszły do kanonu Pisma Świętego są natchnione a inne już nie?"

    ODPOWIEDŹ:
    "Wszyscy oni byli ludzmi, ale dzialali pod wplywem Bozym.
    Nawet jesli, ktorys sie buntowal i nie chial wykonac woli Boga, jak Prorok Jonasz, to nie znaczylo to nic, absolutnie nic, poniewaz znalaz sie Jonasz dokladnie tam, gdzie Bog chcial.
    (...) Ja mam calkowita pewnosc, ze Biblia zawiera Slowo Boga. Ze Bog Decydowal jakie Pisma hebrajskie, greckie wejda do Kanonu."

    PO CZY PISZE PANI
    "Czy ja ogladalam to, co czlowiek wyprodukowal?
    A dlaczegoz mialabym to czynic?"

    MÓJ KOMENTARZ: W związku z tym należy wnioskować, że przy tworzeniu Pisma Świętego Bóg ludźmi kierował, a potem ich zostawił samym sobie i nic co później zostało "wyprodukowane" nie jest warte uwagi, bo już nie ma tchnienia bożego. POKRĘTNA LOGIKA
    -------------
    PYTANIE:
    "Co stało się z tą kobietą? Skąd bierze się nadnaturalna siłą jaką dysponuje? Dlaczego ona tak reaguje na pokropienie wodą święconą i słowa księdza? "

    ODPOWIEDŹ:
    Slowo Boga uprzedza nas o teatrzykach szatana i tu mamy wlasnie taki teatrzyk, by zwiesc ludzi, by pokazac, ze Krk musli glosic dobrze bo oto zle duchy sa wyrzucane.

    POKRĘTNA LOGIKA o czym pisałem w jednym z poprzednich komentarzy (13.06.2012 23:32:58)
    -------------
    PYTANIE:
    Czy wierzy Pani w osobowe Zło? Czy wierzy Pani w piekło?

    ODPOWIEDŹ:
    Wierze w Slowo Boga, w kazde Slowo, ktore pochodzi z ust Boga.
    O piekle mowi Slowo Boga, wiec wierze.
    Nie wierze natomiast w slowo czlowieka.
    To co czlowiek opowiada p piekle nie jest zgodne ze Slowem Boga.
    -------------
    PYTANIE:
    Kto w takim razie ma moc wypędzania złych duchów? Jeśli księżą są wysłannikami szatana to kto posiada tę moc? Każdy kto wierzy w Jezusa może je wyrzucać? Jeżeli określa się pani Chrystusową to czy ma Pani tę moc?

    ODPOWIEDŹ:
    Pan Jezus NIE mowi tu, ze KTOS wyrzuca zlego ducha, lecz, ze on sam opuszcza czlowieka.
    Zly duch moze SAM wyjsc z czlowieka.
    Wlasnie O TYM Pan Jezus nas informuje.

    POKRĘTNA LOGIKA: Człowiek ma wolną wolę i on wybiera czy chce iść za Chrystusem, czy za jego przeciwnikiem. Wróg Chrystusa nie oddaje swojej zdobyczy bez walki. Tak właśnie kończy się literalne traktowanie Biblii. W angielskim tłumaczeniu mamy we fragmencie na który się Pani powołała (Łk 11:24) "When the unclean spirit is gone out of a man, he walketh through dry places" co w tym przypadku oznacza, że duch został wypędzony "is gone out of", a nie wyszedł "went, left, exited". Jeżeli będzie Pani tak słowo w słowo traktować pismo, to okaże się, że Pani wiara zależy od kompetencji tłumacza, który tłumaczył i źródła z którego korzystał. Żeby uniknąć takich problemów radziłbym Pani sięgnąć właśnie do źródeł. Pisma aramejskie, hebrajskie, Vulgata i Septuagina są dostępne... nawet online.
    -------------
    PYTANIE:
    Czy wg Pani ktoś może wypędzać złe duchy i uzdrawiać, tak czy nie? Jeśli tak to kto? Oczekuję prostej odpowiedzi zgodnie ze słowami, ze nasza mowa ma być "tak tak, nie nie".

    ODPOWIEDŹ:
    Pan Jezus Zdrawial, Apostolowie podobnie, ale ten dar uzdrawiania u Apostolow byl krotkotrwaly i zaniknal.

    POKRĘTNA LOGIKA: Gdzie w piśmie jest napisane, że ten dar był krótkotrwały i zaniknął
    -------------
    PYTANIE:
    Czym różni się Pani, która uznaje Stary i Nowy Testament a nie uznaje Kościoła, który cały czas trwa, od rabina który uznaje tylko Stary Testament i nie uznaje Nowego Testamentu? Pani trwa w Piśmie, on też trwa w Piśmie, Pani czegoś nie uznaje i on czegoś nie uznaje.

    ODPOWIEDŹ:
    Jezus Chrystus jest Slowem Boga i On ZYJE!
    Jezus Chrystus ZYJE!

    MÓJ KOMENTARZ: Rabin odpowiedziałby co innego. A ja nie uzyskałem odpowiedzi.
    -------------



    Mam do Pani ostatnie dwa pytania, na które chciałbym aby Pani z łaski swojej odpowiedziała, tylko te:
    1. Jeżeli faryzeusze nie rozpoznali Pana Jezusa to gdyby teraz Jezus pojawił się na świecie i nauczał, to w jaki sposób Pani by go rozpoznała, żeby nie popełnić tego samego błędu co oni? Czy Vissarion może nim być?
    http://www.youtube.com/watch?v=CRwBQlt-kZE

    2. Czy oglądała Pani film Pasja? Jeśli tak, to czy wg Pani oddaje to co zapisano w Biblii?


    "Zyjemy w swiecie demokracji, gdzie glos wiekszosci sie liczy.
    Ale Krolestwo niebieskie, jak sama nazwa wskazuje, to feudalizm, Krol rzadzi, TYLKO On i mamy spelniac Jego wole. Tam nie ma miejsca na spelnianie woli czlowieka!"

    Demo-kracja (ludzka) zastąpiła w pełni Teo-krację (boską) po Rewolucji Francuskiej. Demokracja jest ułomna i jak mówił Jan Paweł II: "Historia uczy, że demokracja bez wartości łatwo się przemienia w jawny lub zakamuflowany totalitaryzm". Co widać we współczesnym świecie. Dlatego bliżej mi do monarchisty niż do demokraty.

    Czy w takim razie byłaby Pani za Intronizacją Jezusa Chrystusa na Króla Polski?

    http://www.dailymotion.com/video/xdhzgp_intronizacja_news
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 23:50:12
    Czytać czytałem, a Pani oglądała?
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 16:37:46
    Zaiste, przenikliwość i światłość Pani musi być ogromna. Bo jeżeli 2,5 miliarda chrześcijan na świecie się myli + te kilkadziesiąt pokoleń od czasu śmierci Chrystusa, Ojcowie Kościoła ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Ojcowie_Ko%C5%9Bcio%C5%82a ) tysiące teologów, którzy zagłębiali się w pisma pierwszych chrześcijan i tysiące ludzi, którzy do XV wieku do momentu wynalezienia druku przepisywali Biblie. A Pani myk przeczytała Pismo Święte, siadła do komputera i im wszystkim mówi, że idą na zatracenie. Myślała Pani nad tym?

    Byli już tacy którzy latami badali kto czerpie ze źródła, np. anglikanie skupieni w Ruchu Oksfordzkim w XIX wieku. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_Oksfordzki lub więcej tu http://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Movement skończyło się na tym że przeszli na katolicyzm. Oni też w takim musieli się mylilić wg Pani kryteriów.

    Co więcej, wielu anglikanów, a nawet całe parafie dokonują konwersji na katolicyzm obecnie. Jak to się dzieje, że tam gdzie są katolicy to nie znajdują posłuchu antyludzkie ideologie? Proszę spojrzeć na Niemcy w czasach Hitlera http://sosenkowski.nowyekran.pl/post/44084,reichskonkordat-tusk-politik tam gdzie przeważali katolicy Hitler nie miał posłuchu. Dlaczego Polscy chłopi nie chcieli się przyłączyć do rewolucji bolszewickiej, która miała ich wyzwolić spod jarzma panów? Dlaczego Stalin zdecydował się na eksterminację polskich oficerów w Katyniu? Czyż nie dlatego, że po próbach ich werbunku NKWD stwierdziło, że jest to element "niereformowalny", zbyt przywiązany do swojej wiary w Boga? W kim miała największe oparcie Solidarność? Przykładów można by mnożyć i mnożyć, trzeba tylko rozejrzeć się dookoła.

    Pani podejście jest takie, że trzeba zlikwidować policję, bo istnieją skorumpowani policjanci. Trzeba zlikwidować szpitale, bo istnieją źli lekarze. To absurd. Oczywiście tak jak istnieją skorumpowani policjanci i źli lekarze, tak istnieją księża i członkowie Kościoła małej wiary, którzy nie świadczą całym sobą o Chrystusie lub nawet nie rozumieją jaki skarb dziedziczą, jednak tych dobrych policjantów, lekarzy, czy oddanych Bogu kapłanów i wiernych jest większość (przynajmniej jeszcze w Polsce).

    Nawiązując jeszcze do "teatrzyku szatana" o którym Pani wcześniej wspominała. Musimy jeszcze do niego dołączyć broczące krwią konsekrowane hostie, zamiany hostii w fragmenty mięśnia sercowego w stanie agonalnym o grupie krwi identycznej do tej znajdującej się na chuście z Oviedo czy całunie turyńskim lub tunice z Trwiru, które potwierdzono naukowo, że są autentyczne. Uzdrowienia dokonujące się poprzez relikwie Krzyża Świętego, tego na którym zawisł Chrystus. No po prostu Szatan to jest gość, musi się napracować, żeby nas zwodzić, a my barany mu się dajemy robić w balona. Co więcej domaga się aby jego wyznawcy kradli z Kościoła konsekrowane hostie, które są następnie profanowane podczas satanistycznych mszy. Domaga się aby jego wyznawcy zerwali z Kościołem, spalili swój akt chrztu i zaprzedali mu się. Niby może sobie ot tak wchodzić i wychodzić z człowieka a tutaj, żeby wejść tworzy pozory, że niby się musi natrudzić. Szatan ma swoją hierarchę wyznawców na ziemi, kapłanów i magów, pisał o tym m.in. "poprzedni" Antymaterialny w zeszłym roku. Naprawdę musi być z niego niebywały reżyser. Opętuje ludzi a potem sam siebie wypędza, tworzy kościół i antykościół. W antykościele żąda zerwania w kościołem, a w kościele z antykościołem. W kościele tworzy pozory nauki Chrystusa, a w antykościele uczy swojej doktryny. Ukrywa swój antykościół, ale konsekwentnie zwalcza kościół i wypiera go skąd się da. Niebywałe. I Pani, która to wszystko odczytała. Hmm...
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 12:59:28
    "Na koniec musze powiedziec, ze wogole nie rozumiem, dlaczego sprawy co robia inni, sa takie wazne?
    Przeciez nie innym ludziom wierzymy, lecz Bogu.
    Slowo Boga jest wazne, a co robia inni wazne NIE jest. :)"

    No widzi Pani, dla katolika akurat jet ważne co robią inni, bo nie żyjemy dla siebie. Mamy troszczyć się o zbawienie innych i m.in. napominać. Niedopełnianie tego obowiązku jest dla nas grzechem zaniedbania.

    Czym różni się Pani, która uznaje Stary i Nowy Testament a nie uznaje Kościoła, który cały czas trwa, od rabina który uznaje tylko Stary Testament i nie uznaje Nowego Testamentu? Pani trwa w Piśmie, on też trwa w Piśmie, Pani czegoś nie uznaje i on czegoś nie uznaje.

    "Czy widzimy, aby CI, ktorzy dzis 'wypedzaja demony', leczyli rowniez WSZYSTKIE CHOROBY I SLABOSCI?
    NIE, tego NIE widzimy (tu moje: nie, nie).
    Czy szatan, demony maja wladze leczyc wszelkie choroby?
    Nie, nie."

    Może Pani ich nie widzi, ale my katolicy ich widzimy. Widzimy tych co wypędzają demony i tych co uzdrawiają w imię Jego. Kalecy odzyskują zdrowie, sparaliżowani wstają i to się dzieje teraz, każdego dnia. Sam byłem świadkiem jak Pan "dotykał" ludzi podczas Mszy Św o uzdrowienie. Proszę niech Pani zobaczy jak on działa tu i teraz. Sama Pani swietdziła, że demony nie mają władzy leczyć wszelkich chorób. W takim razie kto uzdrawia na tym filmie?

    http://www.youtube.com/watch?v=Cmo7Zuce0tg

    My katolicy możemy przebywać w obecności Pana w Najświętszym Sakramencie, bo wiemy, że on tam jest. Tyle razy dał nam dowody tego. On stale daje nam poznawać siebie.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzafVBUyKtM

    Zachęcam do obejrzenia. Każdego.
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 21:49:30
    Nie jestem fizykiem. Użyłem tylko takiego przykładu w jednym z wpisów.

    Przeczytałem co napisała Pani w odpowiedzi blogerowi RedaktorJądrowy, ale nie bardzo wiem jak to się ma do mojego pytania. I nie znajduję tam odpowiedzi na nie.

    Czy wg Pani ktoś może wypędzać złe duchy i uzdrawiać, tak czy nie? Jeśli tak to kto? Oczekuję prostej odpowiedzi zgodnie ze słowami, ze nasza mowa ma być "tak tak, nie nie".

    Pozdrawiam
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 12:25:15
    Twierdzi Pani że zły duch na którego otwarł się człowiek wchodzi sobie w niego i wychodzi jak mu się podoba. Po co by miał to robić jeśli nienawidzi człowieka i zależy mu aby zachować jego duszę dla siebie?

    Pan Jezus mówi:
    (7) Idźcie i głoście: Bliskie już jest królestwo niebieskie. (8) Uzdrawiajcie chorych, wskrzeszajcie umarłych, oczyszczajcie trędowatych, wypędzajcie złe duchy! Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie! (Mt 10:7-8)

    Jak to? Przecież Pani przed chwilą napisała, że to zwodzenie szatana, a tutaj Pan Jezus mówi.. UZDRAWIAJCIE, WSKRZESZAJCIE, WYPĘDZAJCIE ZŁE DUCHY. Nie rozumiem. To w końcu ktoś może wypędzać złe duchy i uzdrawiać wg Pani, czy nie?
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @
    Gdyby tak nasza cała kadra nie wstydziła się Jezusa i udała się na modlitwę do naszej orędowniczki do Częstochowy, to może dostaliby większych skrzydeł :). Kolumbii to pomogło.
    Nie wstydzę się Jezusa
  • @bar-bara 14:15:53
    Szkoda, że Pani nie odpowiada na zadanie pytania, a ja muszę wnioskować je na podstawie Pani wypowiedzi.

    "Że uważa Pani, ze egzorcyzmy, które przeprowadzane są księży katolickich, prawosławnych czy nawet protestanckich są bezcelowe, tak? I ich posługa jest zbyteczna."
    Wnioskuję, że wg Pani są jedynie teatrzykiem dla uwiarygodnienia działania Szatana w tych Kościołach. Tak naprawdę Szatan sam siebie wyrzuca. Wg Pani Szatan opętuje osobę, a potem jego wysłannik w postaci, pastora, księdza lub popa teatralnie go wyrzuca, żeby zamaskować swoje działanie. To, że opętanie lub dręczenie może trwać kilka lat, a uwalnianie od złego ducha również może trać kilka lat (wieloktrone egzorcyzmowanie), ma jedynie na celu uwiarygodnienie całości. Materializacja przedmiotów wypluwanych przez osoby opętane podczas egzorcyzmów, lewitacja czy nadnaturalna siła opętanych ma jedynie potęgować ten teatr grozy. Podczas gdy ksiądz, pastor lub pop wyrzucają złe duchy imieniem Jezusa Chrystusa tak naprawdę Szatan robi sobie jaja i to imię nie robi na nim wrażenia.

    Nie odpowiedziała Pani na kluczowe pytanie, kto w takim razie ma moc wypędzania złych duchów? Jeśli księżą są wysłannikami szatana to kto posiada tę moc? Każdy kto wierzy w Jezusa może je wyrzucać? Jeżeli określa się pani Chrystusową to czy ma Pani tę moc?

    Proszę mi wybaczyć, że zadaję tyle pytań, ale jeśli chce mnie Pani przekonać to dla mnie wszystko musi mieć swoje logiczne konsekwencje.
    Pozdrawiam.
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 12:30:40
    Dziękuję chociaż nie odpowiedziała Pani jednoznacznie na zadanie pytania. Wnioskuję z fragmentu na który Pani się powołuje:

    "WIELU powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą TWEGO imienia i nie WYRZUCALISMY złych duchów mocą TWEGO imienia, i nie czyniliśmy wielu CUDOW mocą Twego imienia?

    Wtedy oświadczę im: NIGDY was NIE znałem.
    ODEJDZCIE ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się NIEprawości!''

    Że uważa Pani, ze egzorcyzmy, które przeprowadzane są księży katolickich, prawosławnych czy nawet protestanckich są bezcelowe, tak? I ich posługa jest zbyteczna. Czy może inaczej... nie trzeba księdza aby wyrzucać złe duchy, bo każdy kto wierzy w Jezusa może je wyrzucać?
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 02:07:02
    Dziękuję za odpowiedz. Rozumiem, że w związku z tym pozostałe księgi które przyjął Kościół Katolicki (dodatkowe 7), czy Kościół Prawosławny (dodatkowe 10) nie przyjmuje Pani za natchnione. Korzystając z Biblii katolickiej po prostu pomija Pani te rozdziały.

    Jeżeli wg Pani Kościół Katolicki wraz ze swoją hierarchią nie pochodzi od Chrystusa to proszę mi wytłumaczyć co wg Pani dzieje się na tym nagraniu http://www.youtube.com/watch?v=wdY7bNcp6Mk
    Co stało się z tą kobietą? Skąd bierze się nadnaturalna siłą jaką dysponuje? Dlaczego ona tak reaguje na pokropienie wodą święconą i słowa księdza?

    Czy wierzy Pani w osobowe Zło? Czy wierzy Pani w piekło?
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 01:17:28
    Z czego wynikają więc wg Pani 3 kanony pisma, hebrajski, katolicki i prawosławny (różna liczba uznanych ksiąg natchnionych), bo nie potrafię pogodzić tego z Pani słowami:

    "O Swoje Slowo Bog dba i On decyduje, jakie ksiegi maja sie tam znalesc.
    Bog nie dozwolilby, by omylny czlowiek, decydowal o Jego Slowu!"

    Jakiego kanonu Pisma Świętego Pani używa i dlaczego właśnie tego?
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @bar-bara 20:15:31
    Neguje pani Tradycję katolicką, powołując się tylko i wyłącznie na Ewangelię, jako Słowo Boga i określając siebie mianem "Chrystusowa". Dobrze, proszę tylko wyjaśnić kilka kwestii.

    Obecny kanon Pisma Świętego zaczął ustalać się dopiero w IV wieku. Wcześniej przekazy biblijne krążyły w formie ustnej i pisanej. Rzecz jasna, że Pisma Świętego Bóg nie pisał własnoręcznie, ani Pan Jezus go nie dyktował za życia. Skąd ewangeliści znali w takim razie jak wyglądało narodzenie i dzieciństwo Jezusa, jeżeli zostali jego uczniami gdy był już dorosły albo jak wyglądało kuszenie Jezusa na pustyni, jeżeli ich tam nie było. Katolicy uznają je jako natchnione Duchem Świętym. A Pani?

    Jeżeli również odpowiada Pani, że Duch Święty to mam następne pytanie. Wiele innych pism, przekazów, orędzi na przestrzeni wieków również zostały uznane za natchnione przez katolików (np. Żywot i bolesna Męka Pana naszego, Jezusa Chrystusa i Najświętszej Matki Jego Maryi wraz z Tajemnicami Starego Przymierza - bł. Katarzyny Emmerich). Jakie kryterium Pani przymuje, że pisma które weszły do kanonu Pisma Świętego są natchnione a inne już nie?

    Kanon Pisma Świętego został ustanowiony przez ludzi. Jest bardzo wiele pism, które zyskały miano apokryfów i nie zostały uznane za natchnione. Do kanonu Pisma Świętego nie trafiła np. Księga Henocha, która doskonale koreluje z tym o czym pisał Antymaterialny na swoim blogu w zeszłym roku. Jaką ma Pani pewność, że wszystkie natchnione księgi zostały uwzględnione w kanonie, który Pani czyta (Stary Testament, kanon hebrajski 39 ksiąg, kanon katolicki 46 ksiąg, kanon prawosławny 49 ksiąg)? Jakiego kanonu Pisma Świętego Pani używa i dlaczego właśnie tego?

    Dziękuję i pozdrawiam
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @von Finov 07:27:56
    "Niewątpliwie zmiana we wpisach Antym... świadczy albo o dwóch różnych osobnikach, albo o zmianie światopoglądu człowieka.
    Czy odwrócenie się od diabelskich oszustw, ludzkich wymysłów, odstępstwa od Bożego Słowa jest zła, czy dobra?"

    Nie zabraniam nikomu zmiany światopoglądu, natomiast z tego co wiadomo do stycznia tego roku bloga Antymaterialny prowadził osobiście. Z tego co sam napisał tematyką którą poruszał zajmuje się od ponad 20 lat. W styczniu wybierał się do Iranu i w drodze został zatrzymany. Taka informacja pojawiła się na blogu i wg przekazanych później informacji "siedzi". Od tego czasu jego blog prowadzi grupa jego współpracowników.
    Problem w tym, że nie możemy mieć pewności, że osoby tam piszące piszą w imieniu Antymaterialnego, z który jak wspomniałem nie ma podobno kontaktu bo "siedzi" (cokolwiek to znaczy). Nie mam nic przeciwko aby pisali o tym co mają do powiedzenia, ale jeżeli odbiega to od tego co wcześniej pisał Antymaterialny to mamy problem, bo dwa zdania wzajemnie sprzeczne nie mogą być jednocześnie prawdziwe.

    Zmiana światopoglądu "wpisów" nastąpiła. Nie wiemy jednak czy pierwotny autor go zmienił po ponad 20 latach badania tematu w ciągu ostatnich 5 miesięcy gdy "siedzi", czy też mamy doczynienia z sytuacją "nie ma kota, myszy harcują". Ot co.
    "Antymaterialny" przypomnienie
  • @all
    Amerykanie budują u siebie obozy FEMA (FEMA camps) i te rzeczywiście są "amerykańskie", a "polish death camps", ma tyle wspólnego z Polską... co nasz premier.

    Polecam szukać na YouTube po terminach FEMA camps i FEMA coffins tam dopiero zapowiada się wielkie "internowanie".
    Obóz śmierci Baracka Obamy...
  • @
    Też to zauważyłem i też mnie to zbulwersowało. Chciałem dodać komentarz pod artykułem, ale możliwość komentowania została wyłączona. Być może wcześniej taka możliwość była, ale teraz nie widać żadnych komentarzy i dodawać nowych nie można.

    Bulwersujące jest to, że akurat to co powiedział pan ambasador zostało określone przez autora tekstu jako "propaganda islamska" tak jakby tylko państwo Izrael miało w tym sporze rację. Zaszokowany autor nie dostrzega, że jego publikacja bezkrytycznie przyjmuje jeden punkt widzenia i niczym nie różni się ona od analogicznych oszczerczych ataków przeprowadzanych na węgierski rząd Orbana. I tak jak Węgrowie chcą decydować o samych sobie tak i Irańczycy chcą decydować o samych sobie. Relatywizm tego tekstu aż kole w oczy, Węgrzy są cacy i ich wspieramy i popieramy punkt widzenia, a Irańczycy są z góry be.

    Irańczycy mówią o tym o czym inni boją się nawet pomyśleć
    http://www.youtube.com/watch?v=juIqZ92_3sA

    Poza tym warto zapoznać się z tematem który nas łączy z Irańczykami a mianowicie ... geny.
    Polecam przeczytać:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Haplogrupa_R1a1_(Y-DNA)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Haplogroup_R1a_(Y-DNA) - więcej danych
    http://www.tinyurl.pl/?Wehvwsdr
    http://www.tropie.tarnow.opoka.org.pl/polacy.htm

    Pozdrawiam
    Szokujące, że dla wPolityce "szokujące"
  • @space
    Dzięki za ten wpis. Swego czasu miałem podobny problem z tym dogmatem i też go w analogiczny sposób "rozumiałem". I też dopiero po zapoznaniu się z definicją zrozumiałem swój błąd.
    Dogmat o nieomylności Papieża.
  • "Eksperta" od fizyki wzięto na ten sam widelec...
    http://www.kontrowersje.net/tresc/krzysztof_lozinski_kolega_switonia_ekspert_od_esbeckich_metod

    Nic dodać, nic ująć.

    Pozdrawiam
    Brzoza nie jest miękka, zapytajcie we WSI...
  • @
    Panie Tomaszu, książkę czyta się jednym tchem. Jest taka prawdziwa, od serca. Ja odnoszę takie wrażenie, że tak jak po II wojnie mieliśmy żołnierzy wyklętych, ta w tej chwili mamy polityków wyklętych z którymi również walczy się, jednak już w inny sposób i przy użyciu innych narzędzi niż pół wieku temu. Pan jest jednym z takich polityków.

    Czy planuje Pan spisanie historii z lat 2009-2012?
    Pozdrawiam
    Czasy Karłów odc. 34 – już nadchodzi Czas Patriotów …
  • @
    Bardzo mnie to cieszy, że i Pana będę mógł tutaj poczytać. Już Pana dodaję do listy "ulubionych", żeby mieć na bieżąco informację o nowych wpisach!
    JA TEŻ TU BĘDĘ :)
  • @
    Świetnie że przytoczył Pan wykład Dr Ratha o IG Farben. Naprawdę warto obejrzeć w całości. Dodam, że w kontekście tego o czym mówi Dr Rath (patentów) znamienna staje się sprawa usilnego wprowadzenia ACTA wbrew woli społeczeństw.

    Polecam również inną publikację fundacji Dr Ratha dostępną w języku polskim a dotyczącą korzeni Unii Europejskiej... czyżby Jarosław Kaczyński posiadał tę wiedzę gdy pisał o Angeli Merkel w swojej książce?
    http://www.relay-of-life.org/pl/index.html

    Pozdrawiam
    Przerażający niemiecki film i rocznica 27.lutego 1933

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

ULUBIENI AUTORZY

więcej